Wednesday, December 28, 2011

di suatu ketika


...kini sudah genap 4bulan kami bersama...
kisah ini bermula dengan satu kisah yang sangat kelakar
kami berkenalan dalam laman internet
tidak ku sangka ku akan tertawan padanya
didalam laman itu kami hanya berborak kosong
nothing so special about it

tapi pada suatu hari aku pergi beriada bersama rakan2
di komplex renang cheras
kami kelihatan 3 orang yang baru masuk
ku tertarik dengan seorng insan yang berbaju melayu hijau pada masa itu
tanpa melihat wajahnya ku terpegun dengan pakaianya
itupun kerna aku menyukai warna hijau

beberapa ketika kemudian
aku ke tandas untuk membuang hadas kecil
pabila aku masuk ke tandas tersebut
tanpa dirancang kami berebut tandas
memang kelakar yalah maner lah kita akan perasa
ada baju tergantung atau tidak kalau
dah tak tahan sangat nak terkencing

di berkata"awk tandas tu saya guna,sorry"
aku hanya mampu berkata "owh ker"
kemudian aku pown pulang kerumah
tetapi aku taktahu mengapa
wajahnya senyumannya dan suaranya mengganggu fikiranku

aku terus mancapai smartphone ku
dan membuka yahoo messager dan mencari gambarnya
ya memang orang yang sama..
aku tersenyum sendiri sehinggakan kawan ku bertanya
"ko kenaper giller ker???!!!!"
hahahhaha aku hanya mampu ketawa....

dari situ lah kami berkenalan
perjumpaan pertama yang offical adalah
di rumah hazira
kami kerap bermain message di ym
kami masih tidak bertukar numbor telipon hanya bergantung pada
yahoo mesagger



bersambung


No comments: