Thursday, December 29, 2011

sambungan..


kisah itu tidak terhenti disitu
malah ianya hanya baru permulaan
cerita kami bersambung pabila
si dia mengundang aku untuk ke
pulau redang

sesungguhnya aku tidak pernah ke pulau redang
inilah kali pertamanya aku menjejakkan kaki
ke pulau yang sungguh indah panoramanya
setiap kilomiter perjalanan ke pulau itu aku teliti dengan perincinya
aku sanggat terhibur dan teruja pabila ke sana

disinilah kisah dan detik-detik bahagia anta
ra kami berputik
aku tidak pernah dilayan sebegitu manja
aku terasa seperti di awang-awangan pabila bersama dengannya
segala aktiviti dilakukan bersama tiada yang terkecuali
indah bersama sehinggakan pada suatu malam
kami duduk di tepi pantai untuk minum malam
keindahan pantai serta kilauan bula
n dan bintang
menjadi peneman kami berdua
"di malam itu aku berdoa supaya saat itu dihentikan dan
dibiarkan selama lamanya
tapi apakan daya kita hanya manusia
kita hanya mampu berdoa masa akan sentiasa berputar
dan
bukannya berhenty


detik-detik mendaki bukit berbatu , snorkling bersama
berjalan di pesisiran pantai bersama
makan minum bersama
berpimpinan tangan
merupakan saat yang paling terindah bagi diriku
sekiranya diberi satu pemintaan dan hajat
ku ingin masa itu tidak terhenti
kerana kenangan itu terlalu manis untuk diriku

engkau telah pergi terlalu jauh ke dalam hati ku
ku pasti cedera parah sekiranya engkau dikeluarkan dari haty ku
aku sayangkan mu ku harap engkau mengerty

No comments: