Tuesday, July 15, 2008

::HARI BERBAJU MELAYU::

::L.I.F.E.M.U.S.T.G.O.O.N::



14 haribulan bersamaan dengan hari isnin..



kelas ku bermula seawal 8.30 pagi..hahahaha nak tau tak..aku terlepas 1st class sangat sedih dah lah kelas ctu "kelas agama" sedih la sangat..aku terjaga pada pukul 8.30 aku pon bergesa-gesa untuk kolej..


keadaan di rumah sewa ku menjadi kelang kabut jadinya..almaklumlah ari nie ari isnin di mana merupakan hari kebangsaan.. dah kene cari baju melayu, aku dah lah jenis kalu pakai baju melayu kene satu set..tp pada hari isnin nie aku nyer sampin baru aku teringat yang aku tertinggalkan di kl..aku terlupa nak bawak bersama....




arrrggghhhh!!!!!! tention nya aku...aku mula bertanya pada budak umah..



"wey korang ader kain pelekat or sampin x??"....masing-masing mengatakan tidak...aku dah buntu..aku terus menyarung seluar slack aku..setelah aku selesai bersiap aku masuk kebilik kawan aku..




aku masih tak berpuas hati...


wey ko ade sampin tak???... die pon menyelongkar almarinya,selak punya selak ha!! jumpa pon..die kata "nasib baik kite tak antar baju tarian lagi, hang pakai jek lah kain tarian nie" dengan pantas aku mencapai nya...




setelah aku selasai bersiap aku pon menyarungkan chapal di kaki ku..aku terus begerak menuju ke kereta adek..sewaktu di dalam perjalanan ke kolej..aku agak curiga..mengapa mereka semua memakai baju formal sahaja..????? aku dah risau..yerk lah xkan aku sorang je yang memakai baju melayu.. wey malu lorr....


ni kat kolej bukan kat sekolah menengah...pening kepala aku!!!!


dengan tabah aku melangkah masuk ke kolej..dah sah aku sorang jek yang pakai baju melayu argghhh!!!!!! baju melayu lengkap pulak tue...


huermm market sorang lah aku nampak nyer...aku terus menuju ke bilik pensyarah untuk bertemu gan koordinator aku.....bersemuka je gan koordinator aku die tersenyum melihat ku...aku bertanya "kenape miss???" dia bekata "i suka tengok u hari ini"die berkata i ikut cakap so memang betul lah hari ni pakai baju melayu..cuma mereka yang tidak dengar kata..yang penting i vogue ari tue...tengok lah gambar kat bawah kay...









"kami hanya kawan...!"
just nak tunjuk full attire jer.... lupew nk ambil gamba sensorang

No comments: