Tuesday, July 22, 2008

::JALAN-JALAN::

::t.e.r.u.j.a::

Hurrrmmm...
bestnyer arini..seperti yang dirancang kami nak ke bukit tinggi ari nie..pada awalnya kami bercadang untuk bertolak pada awal pagi iaitu pada pukul 630...heuhreuhhruh aku pon dah mula mengeluh untuk pergi,tp apakan daya aku terpaksa jugak pergi lagi pon aku x pernah pergi trip yang macam tue..hahahaha..pada pukul 3 pagi aku dpat massage yang mengatakan esok bertolak kul 8,perhhhgg!!!!bestnye..so aku pon tido dengan nyenyak..seawal 7.00pg ayu sudah membuat panggilan untuk megejut aku"alan ko bangun jangan nak sambung tido balik"..aku pon cakap"ok"huermmmm so aku pon tido balik!!hahahahaa...sentengan jam kemudian kak ema call die cakap"alan ko kat mane aku tunggu ko kat taj"..aku tengok jam dah menunjukkan pukul 750..arrgghhh!!!!kelang kabut aku di buatnya..aku pon terus menuju ke bilik mandi..aku pun bersiram..pukul 815 aku siap so aku pon bergerak menujju ke restoran taj..kelihatan ayu kak ema yuana and wawa sedang bersarapan..mereka ajak aku bersarapan sekali tapi aku xboleh sebab nanti aku saKIT PERUT..aku tak boleh makan awal pagi,tp kalu lewat pagi boleh lah..beberapa minit kemudian bha pula kelihatan..so kami budak2 im8 semua sudah berkumpul sekarang kami hanya menunggu si razlan iaitu our team leader..tunggu punya tunggu nak tau kul beraper baru dapat kereta unser sewa...10lebih!!!tension..mampuslah si bedah n syima mesti mengamuk dorang nie tunggu kat umah mereka di im2...razlan tiba di taj pada kul 10 lebih so kami pon bergegas ke kereta untuk bertolak ke umah bedah n shima..our first driver is razlan..kami pergi menjemput bedah dan shima dah jemput depa so kami pon bergerak menuju bkit tinggi..
kami mengunakan jalan lama..kami tak ikut highway..perjalanan kami sangat mengemnbirakan..si razlan bawak macam orang giler..gelak punye gelak tibe2 suasana menjadi hambar..kami di tahan oleh polis diraja malaysia..kami di saman kerana memotong sewaktu garisan bertindih..huermmm ape lagi surat cinta dikeluarkan dan di bagi kepada razlan..suasana menjadi kelam buat sementara waktu..kini kak ema memegang stareng die yang memandu..perghh!!!perjalanan mengambil masa 2jam lebih..menempuh jalan2 yang berliku sakit nyer kepala..dah lah kene melalui bukit...hahahhaaa yang kelakarnye kereta kami x dapat nak naik bukit sangat...hahahahha...
yyeyyyeyye!!!kami dah sampai bukit tinggi perhh!!!pemandangan die indah gilew..tempat die best pulak tue banyak jantan hencem2 yang kerje kat situ hahahaa xderlah sajek ke buat lawak..(takut lak ade yang marah)kami sempat bergambar disitu...so kami berurusan dengan pihak hotel..setelah puas berbincang kami pon bertolak ke hutan simpan lintang maklum lah masing2 teringin nak mandi air terjun n yang penting masing dah kelaparan yelah dah kul3 kan...

sebelum masuk ke hutan simpan lintang tue kami berhenti kat kedai makan kat belah depan kat kawasan tue...perhhgg!!!mamat yang jaga kat situ buatkan aku x kelip mata untuk melihatnya kak ema suruh aku pasang pancing untuk tekel mamat tue..huhuhu aku tolak tawaran sebab aku masih sayangkat zee..windunya kat die..dah2!!!hahhaaa aku bha shima n bedah x bawak baju extra so kami pon terpaksalah tengok kat tepi..sementara mereka yang lain bergembira,air kat sana sejuk dan deras best lah kalu dapat mandi..ya allah!!!kami(bha n aku)xdapat tahan dengan godaan kami dengan berseluar jeans pon turun mandi bersama..lantaklah kuyup pon kuyup la..lagi pon bukan nye kerata kami!!!..

:B.E.S.T.N.Y.E:
pada tepat kul 6 lbih kami keluar dari tempat tue..aku bha n yuana basah didalam kereta..aku agak gantok so aku pon lelap kan mata..gantok so aku x tau aper yang terjadi pas tue...
dalam lena aku tertido aku terjaga..bedah tanye aku"wey lan hang tak sejuk ka??baju hang basah lagi.."aku pon cakap"xdelah ok jek..(padaHAL MENGIGGIL)start dari tue aku dah x dapat nak tido hhuhuhuh...apa lagi aku ank buat bising jek lah!!!
tue lah cerita ari nie...skunk aku kat umah tengah tunggu pangilan dari depa nie nak p kuar makan n buat meeting lagi...penat la!!!
tapi yang penting arini best gila!!nak p lagi!!!